05.05.2009

Decor de George Bacovia

Am studiat Bacovia la scoala si imi place foarte mult;eu URASC poeziile,insa ale lui sunt speciale si imi plac.Iata una dintre preferatele mele:

DECOR
de George Bacovia

"Copacii albi, copacii negri
Stau goi în parcul solitar
Decor de doliu funerar …
Copacii albi, copacii negri.

În parc regretele plâng iar …

Cu pene albe, pene negre
o pasare cu glas amar
Strabate parcul secular …
Cu pene albe, pene negre …

În parc fantomele apar …

Si frunze albe, frunze negre;
Copacii albi, copacii negri;
Si pene albe, pene negre,
Decor de doliu funerar …

În parc ninsoarea cade rar …"

4 comentarii:

  1. Noapte de oraş
    (George Bacovia )

    I

    Pe caldarâmul ud,
    Trap-trap de potcoave,
    Autobuze bubuind
    Şi faruri lunecând
    Pe ferestre luminând
    Odăi întunecate.
    Cu tictac de târziu,
    Cu tăceri ce plâng,
    Cu noaptea ploioasă
    De-afară...

    II

    Plouă...
    Nu ştiu nimic...
    De zile, de ani,
    Fără a găsi
    Cum ar fi altă viaţă...
    Acelaşi tictac de târziu,
    Cu tăceri ce plâng,
    Din nici un timp...
    Ca noaptea ploioasă
    De-afară...

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta e poezia mea preferata de la Bacovia:D

    RăspundețiȘtergere
  3. Oricat de original ar fi bacovia nu il pot considera poetul meu preferat...e prea trist si pesimist.
    Mie-mi plac poetii mai interesati de abstract in toate domeniile lui ca Lucian Blaga(sagunist de-al nostru:P sau Nichita Stanescu)
    Asta imi place mult:
    "Sufletul satului

    Copilo, pune-ţi mânile pe genunchii mei.
    Eu cred că veşnicia s-a născut la sat.
    Aici orice gând e mai încet,
    şi inima-ţi zvâcneşte mai rar,
    ca şi cum nu ţi-ar bate în piept,
    ci adânc în pământ undeva.
    Aici se vindecă setea de mântuire
    şi dacă ţi-ai sângerat picioarele
    te aşezi pe un podmol de lut.

    Uite, e seară.
    Sufletul satului fâlfâie pe lângă noi,
    ca un miros sfios de iarbă tăiată,
    ca o cădere de fum din streşini de paie,
    ca un joc de iezi pe morminte înalte.

    " (Sufletul satului)
    si ar mai fi o multime...:X

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-e pers nu-mi place Bacovia. Nu-mi plac poeziile de fel prefer sa citesc 50 de romare proaste decat o poezie...nah da asta nust eu :D

    RăspundețiȘtergere