03.09.2010

Do you speak debate?


Zilele acestea (1-3 septembrie) am fost plecata la Bucuresti pentru faza nationala a proiectului "Tinerii Dezbat",proiect organizat de MinisterulEducatiei,in parteneriat cu Agentia Impreuna,ANT,si alte organizatii de specialitate.De precizat este ca intregul proiect a fost si sub sigla ARDOR(Asociatia Romana de Dezbateri, Oratorie si Retorica ),reprezentat la nivelul organizatorilor de catre Monica Mocanu,presedinta organizatiei.La aceasta faza a proiectului au participat cele mai bune 2 echipe din fiecare regiune,care au avut un bun parcurs la faza regionala(regionala  in Transilvania s-a desfasurat in Poiana Brasov,iar echipa noastra a castigat).

Ca impresii generale,oamenii au fost de treaba,organizatorii draguti,hotelul fooarte dragut (exceptand wireless-ul care a lasat de dorit),iar Bucurestiul,la fel cum vi-l amintiti,un infern,dar la fel de frumos.:)

Echipa noastra(formata din Madalina Costin,Melek Kaftar si Theodor Moraru) a jucat 3 meciuri pe motiunile:"Mecanismele de incluziune ale minoritatii roma ar trebui modificate" si "Studiul religiei in scoli intra in contradictie cu principiul laicitatii intr-un stat democratic";am castigat un meci pe fiecare motiune,insa am pierdut unul pe prima.Conform punctajului pe echipe,am iesit pe locul 5;din pacate,in semifinala s-au calificat doar primele 4,deci---Ghinion!! La nivel de vorbitori individuali,eu am ocupat locul 2,cu Rang 4 si un punctaj 76 de puncte,loc ce mi-a adus si un...premiuu :).Simt ca acest loc este castigat pe drept,sunt multumita de prestatia mea in aceste zile in cadrul dezbaterilor si sper ca de acum incolo sa fie cel putin la fel de bine.

La finala au participat ca invitati si reprezentanti ai Organizatiilor partenere,invitati printre care s-a numarat si d-l ministru al educatiei Funeriu.Spre mirarea mea,care nu stiam cine este exact acest domn,si cum arata(as fi putut trece linistita pe langa el fara sa ma gandesc cine ar putea fi),domnul ministru nu este imaginea ministrului tipic cu ceafa lata,burta mare,privire sigura si complet goala,ci este un domn al carui costum mi-a placut foarte muult,ai caror pantofi erau foarte draguti,si care,spre mirarea mea,a avut un punct major in tot discursul dansului(voi reformula):Unde era presa la un eveniment direct legat de educatie?A,sa fotografieze pitipoance in Bamboo,sau poate,de fapt,era pur si simplu dupa colt ca sa faca o stire despre ce va manca la pranz ministrul nostru.

Good point,buna referire la toate lipsa de educatie si cultura din societatea de azi,insa,ca impresie per total,domnule ministru,mai asteptam ocazii si manifestari ale interesului d-voastra permanent pentru educatie!

Va las acum doar cu aceste impresii,voiam initial ca postul sa se numeasca "Pledoarie pentru dezbateri",insa nu cred ca am luciditatea necesara la ora asta sa fac acest lucru.


                                        In speranta ca ne vom citi curand,

                                                            Mada.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu