25.02.2010

Gura de Cultura




De multe ori m-am gandit la procesul de degradare al culturii la care asistam in societatea de azi , insa , citindu-l pe Chirila , eram/sunt mai optimista.Mi-am dat insa seama ca este nevoie de o inititativa la nivel mai inalt decat acesta;nevoia de cultura si modul in care luptam la momentul actual pentru ea par superficiale,insa nu sunt : atat putem face;atat facem : informam , exprimam idei , sfatuim ,indemnam , insa de la noi (cei ce sustinem Cruciada Culturii) mai mult de atat si inca cateva alte actiuni , nu cred ca se va mai putea scoate.In acelasi spirit de cultura , scriu si urmatoarele :
Acum 2 saptamani am fost la teatru , la piesa "Lapte Negru". Se joaca cred din decembrie 2009 , insa nu am apucat sa merg decat acum. Cum atunci cand nu m-am documentat f mult despre piesa si actiune am fost cel mai placut surprinsa , nici acum nu am facut f mult "research" , mergand la teatru cu singura idee ca voi vedea un spectacol plin de umor negru , glume subintelese si un decor ironic.
Recunosc, nu sunt cea mai perspicace persoana , tocmai de aceea doresc (si o voi face !) sa mai merg o data la piesa , intrucat inafara de marcile la care ma asteptam, decor , lumini si joc actoricesc , nu am inteles mesajul piesei; sau poate m-am lasat doar captivata de detaliile mentionate anterior si am pierdut esentialul.
Nu am de gand sa povestesc actiunea piesei , insa ca si impresie personala , personajul principal masculin , Cosmin Maxim , a jucat foarte bine , iar George Custura si Viorica Geanta Chelbea au jucat magnific,superb,si toate atributele care pot fi adaugate.De asemenea, si d-l Mircea Andreescu a avut o prestatie pe masura,dovedind alaturi de colegii sai calitatea teatrului jucat in Brasov.
Decorul , realizat de Mihai Madescu a fost indraznet si impresionant , mergand pana acolo , incat ni s-a prezentat o "gara in paragina",pamant pe jos si ploaie pe scena.
Luminile si-au facut si ele treaba , per total , lansadu-mi o imagine de treaba facuta de profesionisti.
Este posibil acum , doar ca mentiune personala , sa se fi pus prea mult accentul pe decor si conturarea trasaturilor morale ale personajelor , lasandu-se in plan secund actiunea in sine.
Este o piesa ce merita vazuta , din care aveti ce invata , si la care va garantez ca nu va veti plictisi !
Biletele de intrare sunt 13,respectiv 10 lei. Piesa se va rejuca maine , in Sala Mare a Teatrului , la ora 19.00.
(Ps: Pozele sunt luate de pe net, intrucat nu ai voie sa faci poze la teatru)

Un comentariu:

  1. acuma , ca tot m-am avantat in comentarii: vreau sa dau o nota buna filmului romanesc--reprezentarea lui la tot mai multe festivale...acuma doi ani afisul mare al filmului "Nunta muta" ,coproductie romano-franceza, la Paris pe Champs Elisee m-a uimit. Insa nu se termina aici povestea. Aceasta vara a fost iar o vara a festivalelor de film; Am participat personal la cel din Edinburgh, Scotia la care am fost reprezentati prin 2 filme. va las sa le descoperiti pe brosura lor online: http://publications.2evolv.co.uk/?userpath=00000082/00014814/00053460/ .
    Si daca nu v-ati saturat, va mai dau si un scurt metraj de la festivalul Paris Cinema : http://www.pariscinema.org/fr/film/fiche-film.html?film_id=2062
    In final eu zic ca Romania a dat si da artisti si creiere ...chiar indirect proportional cu marimea tarii noastre. O remarca ce se vrea doar un mic minus: desprinderea de comicul de situatie din timpul perioadei comuniste....avem si altceva de oferit.

    RăspundețiȘtergere