18.06.2011

Final

"M-am plimbat iarasi prin curtea larga,cu platani,ca in zilele examenului.M-a cuprins deodata un dor puternic de a vedea liceul unde am petrecut opt ani.Ma intrebau profesorii,ma intrebau elevii asupra bacalaureatului.Le raspundeam pripit.Pe mine ma intristau clasele in care peste putin timp nu voi mai zari nici o fata cunoscuta.Si ma intrista portarul,si orga marunta ascunsa sub scara,si dulapurile cu carti din care atat am cetit... [...]
Cine stie ce viata incepe in zilele acestea de toamna,cand eu ma simt atat de schimbat,de strain si ma simt ispitit sa plang,sa alerg,sa rad?...Nu vreau sa ma gandesc la Universitate.Caietul acesta e inca un caiet de adolescent.Mai vreau sa scriu numai cateva pagini,apoi sa-l sfarsesc,pentru totdeauna.
Cine ar putea intelege tristetea salbatica a acestui sfarsit pentru totdeauna?...O viata se inchide.Voi rasfoi mai tarziu caietul,si,poate,nu-l voi rasfoi- ca pana acum-singur...
Scriu cu greu.Ma simt furat de noi desfatari,de ganduri noi:Universitatea...Si ma simt inca legat de adolescenta mea,de acel roman pe care nu l-am scris.
Nu l-am scris pentru ca nu puteam descoperi in mine si in ceilalti un roman.Eram cu totii contururi,nostalgii,mediocritate.Cateodata ridicoli,cateodata eroici.Cum as fi putut iscodi in lumea aceasta un conflict care sa duca la un roman?...
Nu l-am scris si ma apasa viata mea si viata adolescentului pe care l-as oglindi in roman." (Mircea Eliade- "Romanul adolescentului miop")

Se pare ca el a apucat sa-l scrie...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu