14.12.2012

Zilele Universitatii de Medicina si Farmacie din Targu Mures

In perioada 11-16 decembrie a avut loc o  serie de evenimente dedicate zilelor universitatii noastre (Universitatea de Medicina si Farmacie Targu Mures); evenimentele au fost variate, de la conferinte de specialitate (cardio, chirurgie, infectioase, oftalmologie, psihiatrie, medicina dentara si multe altele), la concert de Craciun sustinut de studentii universitatii, si au culminat in aceasta seara cu un recital sustinut de Gabriel Croitoriu la vioara si Horia Mihail la pian.
Luand stiinta de aceste evenimente, am participat si eu cu interes (rezervat totusi, recunosc, datorita limitarii mele din punct de vedere al cunoasterii) la doua dintre conferintele de Cardiologie cu participare internationala. La una dintre ele moderatori au fost prof Dobreanu Dan (care de altfel este si profesorul de curs din semestrul acesta de la catedra de fiziologie) si prof Benedek Imre, iar la cealalta m-am dus in special ca sa il cunosc pe prof Carasca E. Subiectele au fost abordate suficient de bine incat sa poata urmari si studentii de anul II, insa mi-am dat seama de ce este important sa incepi din anii de facultate sa scrii lucrari stiintifice si sa participi la cat mai multe congrese. Am vazut aici medici rezidenti a caror dificultate in a prezenta o lucrare si de a face fata intrebarilor auditoriului era ingrijoratoare; ca sa nu mai mentionez de engleza "de balta" pe care pana si profesorii universitari o au (celor trecuti de floarea varstei tind sa le minimizez vina, datorita vremurilor in care au copilarit).
De asemenea, cu un interes si mai rezervat m-am prezentat si la conferinta de Patologie,Oncologie, moderata de catre prof Angela Borda (profesor de curs la catedra de histologie), si din pacate, realitatea a fost mai trista decat ma asteptam: tehnicile de lucru, dar si termenii si natura patologiilor erau complicate si foarte rare. Am avut insa surpriza placuta sa asist la prezentarea unei lucrari care studia modificarile patologice ale unei celule studiate cu o zi inainte impreuna cu dna prof Borda la cursul de histologie, si asta a facut ca toata experienta sa merite.
Miercuri seara la Casa de Cultura a Studentilor a avut loc un concert de colinde, in cadrul caruia au cantat: corul  Asociatiei Studentilor Farmacisti, corul format de studentii de la profilul de medicina generala(preponderent) din partea Ligii Studentilor, precum si o solista, un grup de studenti penticostali si grupul vocal bizantin Anastasios.Eu m-am alaturat grupului Ligii Studentilor, alaturi de care am colindat colinde crestine, colinde frumoase, care speram ca au adus Craciunul in sufletele spectatorilor.
In sfarsit, in aceasta seara, am auzit pentru prima data de Horia Mihail si Gabriel Croitoru, cel din urma fiind un mare violonist la nivel national si nu numai, care se bucura de marea cinste de a canta la vioara Guarneri care a apartinut extraordinarului George Enescu. Pana la sfarsitul reprezentatiei si-a confirmat dreptul de a canta la acea vioara, prezentand alaturi de prietenul sau, pianistul Horia Mihail, piese precum:
 -Kreisler - Tambourin chinois, Liebesleid, Liebesfreud, Schon Rosmarin
 -Dmitri Şostakovici - Vals din Suita a II-a
 -Sarasate
Felul in care vioara tremura in mainile domnului Croitoru, masura atat de 
fina a timpilor din partea domnului Mihail, curgerea atat de lina a notelor,
fuga fireasca de la sus la jos, de la pian la vioara si inapoi, au facut din 
aceasta seara una de o calitate incontestabila.
Ma bucura faptul ca organizarea zilelor unei universitati ca a noastra nu 
este luata in ras, si de asemenea apreciez vointa pentru diversitatea 
programelor oferite.
Cam asta a fost activitatea mea pentru acest inceput de sfarsit de 
saptamana,insa sper sa fie doar o mica parte din ceea ce viitorul imi 
poate aduce.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu