02.08.2010

Lobby-decizie finala


Am stat , m-am gandit , am citit , si am ajuns la concluzia ca lobby-ul NU , nu reprezinta in totalitate niciuna din exprimarile din titlul postului trecut; adevarul se afla , probabil , undeva la mijloc :).

Ceea ce cu siguranta stiu ca este lobby-ul , este ca reprezinta un canal prin care persoanele de specialitate(sau nu) isi duc la indeplinire planul de advocacy.

Ca definitie neoficiala a advocacy-ului , putem spune ca advocacy reprezinta orice ciclu in care se identifica o problema (sociala, politica, sau de orice alt fel), si se propun, sau se cauta, solutii efective, urmand apoi a se actiona pe un anumit "canal"(media, legislativ, canal de lobby, s.a.).

Dar ce este lobby-ul?Este exact traseul efectiv pe care se merge, cu actiunile intreprinse de rigoare, pentru a duce la indeplinire scopul propus(rezolvarea problemei , sau orice altceva).

Acum , problema mea este cadrul oficial in care se face lobby direct, in contextul public , alaturi de politicieni. Aici conteaza foarte mult cui te adresezi , ajutorul cui ceri , si , cel mai important , pe cine cunosti.

De exemplu , in cadrul unui exercitiu de advocacy , a trebuit (eu,impreuna cu alte 4 persoane) sa dezvoltam o campanie de advocacy , a carei scop sa fie "Marirea sanctiunilor in cazul tranzactionarii de voturi".Ce am fi facut noi la prima vedere?Am fi redactat un proiect de lege, sau de reglementare a prezentei in vigoare, am fi modificat, in urma unor discutii serioase, sanctiunile in vigoare cu unele mult mai eficiente, si apoi,am fi mers----UNDE? cel mai probabil la partidul la putere, am fi prezentat proiectul, si am fi sperat sa fie aprobat.Ei bine , ce ar fi trebuit(in mod ideal) sa facem?Sa organizam o masa rotunda la care sa invitam toate partidele politice din Romania, sa le prezentam proiectul nostru, de ce este bun, si de ce este nevoie sa il aplicam, insa ESENTIAL, le-am fi explicat de ce este in avantajul lor sa ia "sub tutela" acest proiect(pai pentru ca cetatenii vor vedea acest proiect ca o initiativa inocenta si bine intentionata a partidelor/partidului de a curati alegerile politice--> creste creditul in fata oamenilor-->creste numarul de voturi--->mai mare siguranta ca vor castiga alegerile).Mai departe ar urma propunerea dezvoltarii unei campanii de informare a cetatenilor, finantata de catre partidele/partidul implicate/implicat. 

Inteligent, nu ? :). Ideea centrala este pana la urma sa fi destept: adreseaza-te cui te poate ajuta, si care, si mai important,  se poate ajuta pe sine prin campania ta.Deci, cinism?E mult spus.

Concluzia: lobby-ul este o meserie in sine (care implica , intr-o anumita masura mai mare sau mai mica , cinism), care nu numai ca contribuie la economia tarii :) , dar si ofera posibilitatea solutionarii anumitor probleme.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu